UnityNews in UA

Чому сайт почав працювати повільно? 9 причин і які є рішення

{news-title}
UnityNews Головний редактор UnityNews in UA
Чому сайт почав працювати повільно? 9 причин і які є рішення

Повільний сайт - вбивця SEO. Цей текст використовують у нав'язливій рекламі CDN-мереж. Але з цією тезою справді складно сперечатися. Поганий, неоптимізований код, важкі елементи на сторінці, велика кількість HTTP-запитів - все це (і не тільки це) сильно уповільнює швидкість завантаження сторінки, впливає на фактори поведінки користувачів, і, як наслідок, знижує позиції сайту в пошуковій видачі.

Погане SEO – проблема, але не єдина. Навіть якщо хтось знайде ваш сайт, який знижений у видачі, він все одно отримає поганий досвід користувача, і навряд чи дійде до цільової дії на сторінці (особливо якщо до нього потрібно зробити кілька переходів). Кожна нова сторінка, що повільно завантажується, буде відчувати терпіння користувача і спокушати його піти на сайт конкурента.

У цій статті ми хотіли б розповісти про дев'ять найчастіших причин повільної роботи сайтів. А головне, як ці проблеми виправити.


1. Великі та важкі зображення

Ця причина на поверхні, але багато хто її постійно втрачає. Великі неоптимізовані зображення споживають багато трафіку і сповільнюють завантаження сторінки.

Боротися з такими картинками потрібно ще на етапі завантаження:

Змінити основний робочий формат. PNG варто замінити на JPG (можна не змінювати невеликі іконки та значки). Також можна використовувати WebP, це сучасний формат стиснення без втрати якості від Google. Однак при WebP зображення не завжди коректно відображаються на пристроях Apple. Тому краще вибрати універсальний JPG.

Використовувати послуги стиснення та оптимізації перед завантаженням на сайт. Ми рекомендуємо використовувати сторонні платформи для оптимізації розміру, а не ставити плагіни на сайт, оскільки активні плагіни також негативно впливають на швидкість завантаження сторінки.

Перегляд та оптимізація старих зображень. Пошук великих ілюстрацій можна автоматизувати, щоб заощадити час.

Важливо внести вимоги до розміру та формату ілюстрацій у редакційну політику контент-менеджерам та іншим операторам сайту, щоб не робити двічі одну й ту саму роботу.

2. Відсутність кешування

Ще одна очевидна проблема, вирішення якої покращує продуктивність сайтів та прискорює завантаження сторінок. Якщо в кеш-пам'яті немає елементів, що постійно запитуються, вони будуть підвантажуватися при кожному завантаженні.

Конкретних рекомендацій ми тут не можемо дати. Кешувати в принципі можна все, від HTTP та запитів до бази до зображень, скриптів та будь-яких окремих елементів сторінки. Тут важливо не перестаратися, тому що кешування, по-перше, створює додаткове навантаження на сервер, а по-друге може впливати на якість використання сайту відвідувачем.

3. «Брудний» код

Коментарі, зайві прогалини, порожні рядки, складний код там, де немає необхідності, вбудовані стилі та інше сміття дуже роздмухують розміри таблиці стилів. Чим вона більша, тим повільніше завантаження.

Поради щодо оптимізації:

По-перше, потрібно прибрати всі сміттєві моменти в коді. Його можна переглянути вручну або використовувати спеціальні автоматичні алгоритми.

По-друге, використовувати CSS. Якщо це можливо, таблиця стилів має бути одна.

Як бонус, таке чищення позначиться не тільки на швидкості, а й на місцях у пошуковій видачі. Пошуковики люблять чистий та оптимізований код.

4. Невиправдано велика кількість запитів до сервера

Чим більше елементів сторінки під час завантаження надсилають HTTP запити на сервер, тим швидше працює сайт. Це очевидно. Для скорочення кількості запитів є дві основні поради:

По-перше, потрібно скорочувати кількість jаvascript та CSS елементів, що надсилають HTTP запити на сервер.

По-друге, можна використовувати CSS-спрайти. Це об'єднання всіх зображень на сторінці в один елемент.

CSS-спрайти скорочують кількість запитів.

5. Велика кількість реклами на сайті

Для багатьох сайтів реклама – це єдине джерело монетизації та спосіб виживання. Тому скорочення кількості рекламних блоків заради швидкості — для багатьох дуже болісне питання. Кожен блок - це окремий HTTP запит і додатковий код, на додаток до основної частини сайту. Якщо є можливість прибрати ці віджети (ну або частину з них), то так і потрібно вчинити.

Але давайте бути реалістами, тільки невелика кількість ресурсів дійсно відмовиться від джерела доходу задля швидкості завантаження. Є й альтернативні шляхи, наприклад використання сучасних рекламних форматів. І Google, і Yandex вже представили свої оптимізовані блоки контекстної реклами і продовжують роботу над ними. Сучасні віджети реклами допоможуть прискорити завантаження у випадках, коли від блоків відмовитися не можна.

6. Недостатність ресурсів сервера та відмова від CDN

Часто причина повільної роботи сайту не тільки в неоптимізованому навантаженні на сервер, а й у недостатності його ресурсів. Часто намагаючись заощадити, власники сайтів використовують недорогі хостинги або мінімальні тарифи окремих серверів. І ця економія може бути виправдана для простих та невеликих сайтів із маленькою відвідуваністю. Але якщо якась із цих змінних починає збільшуватися, і сайт переростає сервер, на якому розміщено, швидкість завантаження неминуче скоротиться.

Тут є дві поради:

Розміщувати сайт на сервері з достатньою потужністю та достатніми ресурсами. Якщо ви не впевнені, який потрібний вам, ви можете звернутися до фахівців (головне не до компанії-хостера, тому що вона, м'яко кажучи, зацікавлена ​​в тому, щоби запропонувати тариф дорожче).

Використовувати CDN (Content Delivery Network) – це мережа з географічно віддалених незалежних один від одного серверів. На кожному з цих серверів розміщено кешовану версію сайту. А користувач при вході на сайт автоматично підключається до географічно найближчого сервера. Це дуже скорочує показник RTT (Road-trip Time). Чим ближче сервер до кінцевого користувача, тим швидше вантажиться сторінка.

Те, що сервери в мережі CDN є незалежними один від одного, вирішує ще одну серйозну проблему — аптайм роботи ресурсу. Якщо виникне проблема (будь-якого характеру) на одному із серверів, користувач все одно зможе скористатися сайтом. Просто його буде автоматично перенаправлено на інший сервер. Питання постійної доступності сайту та високого uptime не менш важливе для SEO, ніж швидкість завантаження. Якщо робот пошукової системи намагатиметься підключитися до вашого сайту і часто бачити його в непрацюючому стані, ви навряд чи потраплятимете на перші сторінки навіть за низькочастотними запитами.

Попри популярну оману CDN бувають не тільки платними. Більше того, співробітники мережі, при підключенні сайту, зазвичай проводять оптимізацію ресурсу (особливо кешування) для додаткового прискорення. Тому підключення до CDN - це лайфхак з недорогої (але досить поверхневої) оптимізації швидкості завантаження сайту чужими руками.

7. Помилки jаvascript

Цей пункт, звичайно, можна було поставити і вище, одразу після (або всередині) блоку про брудний код. Але насправді правильно налаштований і оптимізований jаvascript не сильно затримує завантаження сайту. Проблема може бути лише у криво реалізованому або роздутому (bloat) jаvascript.

Якщо у вас є елементи на сайті, які використовують множинні API запити для виведення даних, є ризик, що саме вони є причиною повільного завантаження сторінки.

Для оптимізації варто:

Переглянути сценарії jаvascript елементів на предмет «роздутості». Оцініть, які дії дійсно потрібні, а що можна видалити.

Налаштувати асинхронне завантаження jаvascript. Це просто Must Have, особливо, якщо елементи не знаходяться на першому екрані завантаження в поле видимості відвідувача. У такому випадку видима частина сайту відкриватиметься незалежно, а JS елементи підтягнуться трохи пізніше, нікого не затримуючи.

Ну і як завжди головне правило оптимізації — якщо щось можна видалити безболісно, ​​так і потрібно зробити. Це, звичайно, виглядає як жарт, але у багатьох недосвідчених розробників (особливо на CMS) кількість марного JS контенту просто зашкалює.

8. Багато Flash елементів

І так, вони досі є і багато їх. Звичайно, мода на Flash банери вже давно пройшла, але є на старих сайтах, які можна оптимізувати. Більше того, і на нових сайтах вони також досить часто присутні. Про всяк випадок проговоримо очевидну річ: Зазвичай Flash елементи дуже важкі і дуже сповільнюють завантаження сторінок.

Тут порада проста: від Flash потрібно позбавлятися, тим більше, що є хороші альтернативи, наприклад, HTML5. Там, де видалити банер неможливо, потрібно принаймні зменшити його розмір. Також, якщо Flash контент необхідний, але не знаходиться на першому екрані завантаження, варто налаштувати асинхронне завантаження, щоб він не затримував запуск видимої частини сайту.

9. Не налаштовано GZIP-стиск

На кінець ми вирішили залишити одне з найпростіших та найдієвіших рішень. GZIP дозволяє стискати трафік, що передається сервером. Такий метод дозволяє кратно зменшити вагу контенту, що передається (JS, HTML, CSS та інших елементів сторінки). Користувач отримує трафік у розпакованому вигляді.

Природно, що нижча вага переданої інформації, то швидше завантажується сторінка.

Тут теж порада очевидна: Якщо у вас не налаштовано GZIP-стиск, це перше, що варто зробити для оптимізації швидкості. Важливо після впровадження протестувати завантаження на різних пристроях та браузерах щодо помилок відображення елементів.

Оптимізація швидкості завантаження і вирішення проблем продуктивності, що виникають, — це елементарні норми «гігієни сайту», які потрібно проводити хоча б раз на 2-3 місяці. Це прямий обов'язок команди підтримки.

Однозначно відповісти, чому гальмує ваш сайт неможливо без аудиту. Навряд чи у вас є всі 9 проблем відразу. Можливо, оптимізація лише кількох ключових моментів дозволить збільшити швидкість завантаження сторінок. Ви можете отримати безкоштовну консультацію наших спеціалістів щодо оптимізації сайту (у тому числі щодо збільшення швидкості завантаження). Для цього достатньо залишити заявку на нашому сайті.

В інтернеті досить багато сервісів-сканерів, наприклад, Google Pagespeed Insights, за допомогою яких можна провести аудит завантаження сайту.

Але якщо порівнювати таке автоматичне сканування з ручним аудитом фахівця з автоматизації, воно помітно поступається в ефективності.


Читайте нас у Instagram "UnityNews"
Підписуйтесь на нас у Telegram "UnityNews"

Вас зацікавлять також наступні новини


Реклама


Оставить комментарий